Historie

Publi-Air is in 1972 opgericht door Harry Burgerhof. Harry Burgerhof introduceerde in dat jaar als eerste in Nederland de reclamezeppelin. Op één van zijn reizen door Frankrijk had hij dit gezien en zag mogelijkheden voor ons land. Daarna is Publi-Air zich steeds verder gaan specialiseren in andere vormen van opblaasbare reclame. Na de luchtreclame kwamen de grote inflatables en kleine pvc producten. Het bedrijf is ondertussen uitgegroeid tot dé specialist op het gebied van opblaasbare reclame in Nederland en daarbuiten. Er zijn ook vestigingen in onder andere Canada, de VS, Spanje en Duitsland.

Het idee van reclamezeppelins is ooit ontstaan uit de oude luchtschepen voor passagiers. In de beginjaren van Publi-Air werd gebruik gemaakt van een varend luchtschip dat ruimte bood aan de voltallige bemanning en zes passagiers. Op de huid van de zeppelin konden teksten en beeldmerken worden aangebracht. Ook bij avond kon de zeppelin gebruikt worden dankzij lichtbeelden die via een computer werden geprogrammeerd. Deze zeppelin wordt tegenwoordig in Nederland niet meer gebruikt.
Een ander type zeppelin is de kabelballon met als reclamedrager een groot doek onder de zeppelin waarop teksten en beeldmerken kunnen worden gedrukt. Deze zeppelinvormige kabelballon is nog steeds heel populair en wordt nog veelvuldig door Publi-Air ingezet.

Publi-Air heeft in de afgelopen jaren een aantal records op haar naam mogen zetten. In 2009 hebben we de grootste strandbal ter wereld gemaakt, deze mat 12,59 meter in diameter. Het doel was om de Belgische Kust ook in het Franstalige landsgedeelte te promoten. In 2006 maakten we in opdracht van The Phone House 150 mobiele looppakken. De wandelende telefoons waren een uiting voor de opening van de 2000ste winkel in Europa. Beide acties waren een vermelding in het Guinness Recordboek waard.